FANDOM

הטבח של צוות שודדי כובע הקש. טבח צעיר, רודף שמלות ומכור ל סיגריות . החלום שלו הוא למצוא את כל אגדת הכחול הגדול (אזור ים אגדי אשר מסופר שבו נמצאים כל סוגי הדגים מרחבי האוקיינוס). הצטרף ללופי לאחר האירוע במסעדת באראטייר. בעל פנינה צהובה .

ת"ז

   שם: סנג'י

כינוי: שחור הרגל סנג'י

"לאב-קוק"( טבח מאוהב) (כינוי עצמי)

"ילד טיפש" (זף)

" אירו-קוק" (זורו ואוסופ)

"מיסטר פרינס" (כינוי עצמי)

"הצייד" (כינוי עצמי)

מעמד: טבח

גיל: 19

תאריך לידה: ה-2 למרץ

מזל: דגים

גובה: 177 ס"מ

הופעה ראשונה:

מנגה: פרק 43

אנימה: פרק 20

פרס כספי: 77 מיליון בלי

סנג'י הוא הטבח המעשן בפיראטי כובע קש וכרגע יש לעיו פרס כספי בשווי 77 מליון בלי. יש לו יכולות בעיטה אדירות שמשומשות ברגליים בלבד, בכדי להפחית פגיעות בידיים, בכדי לא לפגוע בכישורי הבישול שלו. סנג'י משתמש במערך של סגנונות בעיטה מגוונות וחזקות. מיומנות הבישול שלו היא ברמה עולמית, הוא הודרך גם בבישול וגם בלחימה ע"י שף "אדום הרגל" זף מהבראטי. סנג'י נולד בנורף בלו אבל גדל באיסט בלו.

הופעה

צבע שערו של סנג'י הוא בלודיני ועינו השמאלית תמיד מוסתרת שמה ואינה נראית.

הגבה של סנג'י מגולגלת בסוף בצורה של ספירלה וזורו תמיד מקניט אותו על זה.

לסנג'י יש גם זיפי זקן בסנטר שלפי דברי אודה זה זקן התיש לו.

סנג'י תמיד לובש חליפה מהודרת, זה כולל מכנסיים שחורות, נעליים שחורות, עניבה שחורה וז'קט שחור דו-כפתורי. בתחילת הסדרה הוא לבש חולצה מכופתרת כחולה עם פסים דקים שחורים, הוא לבש אותה עד לסוף ארבסטה ארק אשר שם הוא החליף אותה לחולצה מכופתרת בצבע תכלת שהיתה איתו גם באניס לובי ארק. בסקייפיה ארק הוא לבש מכנסיים שבע שמיניות שחורות וחולצה מכופתרת קצרה ורודה עם טפט של פרחים אדומים כאילו ואז החליף למכופתרת קצרה בצבע כחול עם פס תכלת, בדווי בק פייט ארק הוא לבש חולצה מכופתרת ורודה בלי ז'קט ועניבה גדולה וכחולה ובוואטר 7 ארק הוא לבש חולצה מכופתרת כתומה עם פסים שחורים(נראית כמו מה שלבש בתחילת הסדרה) עם ווסט שחור.

סנג'י תמיד מופיע כבחור מקסים אך לא כטוב-מראה בעולם הוואן פיס משום שהוא רב הזמן נחדה על ידי נשים ואויבים מקניטים אותו על המראה שלו בשלב מסויים של הסיפור.

לפי דברי אודה, החיה שסנג'י מסמל זה ברווז, הצבע שהוא מייצג אותו זה כחול, הוא מריח מאוכל ים ומסיגריות והמאכל האהוב עליו זה ספגטי אוכל ים חריף ודברים שהולכים עם תה שחור.

אישיות

סנג'י הוא מדבר מלוכלך ורציני, ובדרך כלל גם גס-רוח וסחר סבלנות, בייחוד לפני גברים. כל זה מאוד מנוגד בצד ה"לאב קוק" שלו בכך שהוא מנומס בקרב נשים. כשסנג'י רואה בחורה יפה, הוא תמיד מאבד את כל חוש ההיגיון והשלווה בפניהם, הוא תמיד יסתובב סביב הבחורה ויכריז הרבה הצהרות מלאות תשוקה של אהבה בפניה בזמן שיש לו לבבות באויר, בעין ולפעמים גם בגבה. התנהגות זאת זכתה בכינוי "אירו-קוק", או טבח סוטה. בפני בחורה, הוא יתנהג באבירות וג'נטלמניות יוצאת מן הכלל, בכך שתמיד יתנדב לעזור לה כבל מטלה וסיטואציה, בין אם זה הן צריכות עזרה או לא. הוא גם לא מסרב מבקשה מבחורה, וגם נשבע שלעולם הוא לא ירביץ ויכה באישה גם אם היא מנסה להרוג אותו. זה לפעמים בעייתי בקרבות שלו שהיריב שלו היא אישה בכך שהוא הוא לא יכול לתקוף אותה ומעדיף למות מאשר לפגוע בהם. כל זה לכאורה כתוצאה של  "חינוך נוקשה". בכדי לסתור את ההתנהגות הג'נטלמנית שלו, סנג'י גם נהנה לראות בנות הלובשות לבוש חושפני וגם יכול להיות מציצן. לדוגמא, במהלך ארבסטה ארק הוא שאל את איגרם איפה אמבטיית הנשים כדי שהוא יוכל להציץ בנאמי וויוי.

סנג'י הוא הטבח בספינה וגם שומר על הבריאות של הצוות. השאיפה שלו בחיים היא למצטו את ה-אוול בלו, אוקינוס אגדי אשר מכיל את כל דגי העולם, זה יכול להיות גן-עדן לכל טבח מסור. סנג'י מחזיק כבוד אדיר לכלים, מצרכים, ובאומנות הבישול, בנקודה מסוימת הוא לעולם לא יסרב להאכיל כל אדם רעב, לא משנה עד כמה עני או רשע הוא יכול להיות. הוא גם לא אוהב משאירים שאריות גדולות ויראה כעס מול כל מי שמשאיר אותם. סנג'י גם מאוד גאה בארוחות שהוא מכין ומחשיב אותם לעבודות אומנות; אם מישהו מעליב אותם הוא מיד יכניס לו מכות רצח.

סנג'י מכבד את לופי כקפטן, אבל לפעמים נעשה כועס כאשר הוא אוכל יותר מידי, מראה חוסר כבוד לאסטתיקה של הבישול, ובאופן כללי בטיפשותו וחוסר אחריותו.

הוא גם כל הזמן נכנס לקרבות קטנונים עם זורו (לפעמים הוא קורא לו מרימו) על תכונותיו של אחד עם השני והם פיתחו יריבות רצינית, אבל מצליחים ליצור צוות קטלני ביחד. הוא תמיד מגוננן על בנות ה-nakama ונאמי אוהבת לנצל אותו, כולל את ההתרפסות שלו. סנג'י בתחילה רצה לבשל את צ'ופר, אבל הוא התחיל לכבד אותו כ-nakama. הוא גם nakama טוב עם אוסופ; הם עובדים ביחד ולפעמים בצורה הדדית, וסנג'י מבין אותו טוב מאוד. בקצרה, איפכת לו מאוד מה-nakama כמו שפיראט כובע קש צריך, אבל שלא כמו זורו, סאנג'י מראה רגשות אילו. כמו שהוא בכה כשמיסטר 2 נראה שהומת בזמן שהוא הגן על כובעי הקש מהמארין.

סנג'י אוהב לתת לעצמו כינויים בקרבות (כגון מיסטר פרינס וצייד) בכדי להסתיר את זהותו ובאופן כללי להשתלב ברקע. בקרבות, הוא בצורה טיפוסית הוא מתפעל דברים בצורה מניפולטיבית מהרקע ואז מופיע בחזית הקרב במצב המכריע. אבל לפני אירועי אניס לובי הוא היה מאוד מדוכא בגלל זה שלא היה עליו פרס כספי עדיין, מה שנותן לו חיסרון בריבים שלו עם זורו מכיוון שלזורו היה עליו כבר פרס כספי. אפילו שיש לו כבר עכשיו פרס כספי הוא עדיין נמוך משל זורו (אפילו שהפרס הכספי שלו גבוה מהפרס הכספי הראשון של זורו הפרס הכספי על זורו כבר עלה שוב). זה משולב עם העובדה שפוסטר המבוקש שלו מראה ציור גרוע של הפנים שלו ממשיך את הבדיחה על זה שאף אחד לא מזהה אותו.

היסטוריה

אדום הרגל זף

סנג'י היה בן- חסותו וסגן השף של זף, ולשניים היו היסטוריה ארוכה ומשותפת ביחד. 9 שנים לפני, סנג'י בצעירותו עבד על ספינת פאר בתוך טבח מתלמד בנורף בלו. אפילו בגיל צעיר הוא עדיין חלם למצוא את ה-אוול בלו, למרות שהטבחים האחרים שאוול בלו הוא רק מיתוס, ורק חולם חסר-תקנה ינסה למצוא אותו. הוא גם שנא לאכול שאריות שלקוחות השאירו, ולא הבין למה עמיתיו הטבחים חושבים להשפיל את עצמם בכך שהם אוכלים פסול של מישהו אחר.

יום אחד, הפיראט אדום הרגל זף ואנשיו תקפו את הספינה. אפילו שהוא היה ממש חלש נגדם, סנג'י נלחם וניסה להרוג את זף אך ללא הועיל. כשהפיראטים הכניסו לו מכות, הוא אמר שהיה לו חלום למצוא את האוול בלו, והוא לא יתן לחבורה של פיראטים להרוג אותו. תגובה זאת גרם לפיראטים לצחוק עליו. השפים הודהמו שסנג'י עדיין מדבר על המיתוס ההוא בזמן זה. אבל, הנאום של סנג'י הרשים את זף, אשר ,למרות היותו פיראט, מאמין שאף אחד לא מגיע לגווע ברעב, תוקף את ה-nakama שלו שגונבים אוכל, וחלם בסודיות על למצוא את אוול בלו. ששתי הספינות נכנסו לסופה פתאומית, זף החליט להציל את סנג'י מטביעה והשניים נסחפו לתוך אי מסולע, גבוה מפני המים. הם היו הניצולים היחידים.

למרות מזלם הטוב, היתה להם אספקת אוכל קטנה בשבילם: כמה מנות נסחפו אל האי יחד עימם, אבל לא היו באי צמחים, לא בעלי חיים, ולא דרך להגיע למים בשביל לדוג. עם חלוקת האוכל שהיה להם אחד עם השני, זף הורה לסנג'י לשבת בצד השני של האי, ולחפש ספינה שתציל אותם. סנג'י מחה על זף שהיה לו שק גדול יותר משלו, אבל זף בעט בו ואמר לו שבתור מבוגר ,הבטן שלו יותר גדולה. הימים חלפו. לסנג'י לא היה עוד אוכל, אבל  עדיין לא היה שום סימן לספינה. גווע ברעב, הוא זכר את יומו האחרון בספינת הפאר כשהוא סירב וזרק שאריות ולעג לעמיתיו הטבחים אשר אכלו אותם. עכשיו כשהוא הבין למה הם עשו זאת, הוא בכה בחרטה על זיכרון זה. כמה שבועות לאחר-מכן (זמן המדויק שונה בין המנגה לאנימה), בתור שחרור סנג'י החליט לקחת הזדמנות ולהרוג את זף ולקחת ממנו את האוכל. הוא קרע את השק של זף, אבל הוא גילה השק היה מלא בזהב ולא באוכל. ולתדהמתו הזוועתית הוא הבין שזף נתן לסנג'י את כל האוכל שלו ואכל את רגלו שלו בכדי לשרוד (באנימה הוא איבד את רגלו בזמן שהוא הציל את סנג'י בזמן שהגלו הסתבכה בהריסות הספינה, ולא אכל שום דבר). כשסנג'י שאל אותו בדמעות למה הוא נתן את כל האוכל שלו לילד אשר עשה שום דבר בשבילו וניסה אפילו להרוג אותו, זף ענה לו שזה בגלל שהם חלקו באותו החלום למצוא את אוול בלו. הוא אמר לסנג'י שה-nakama שלו היו אנשים טובים, אפילו שהם לא האמינו באוול בלו, ושחלומו היה להפליג אל הגראנד ליין איתם עד שהוא ימצא את האוול בלו. עכשיו כשה-nakama שלו כבר מתים, זף לא רצה להיות יותר פיראט, ובמקום זאת הוא תיכנן להגשים חלום אחר שהוא ליצור מסעדה צפה אשר תעזור לכל הרעבים שנסחפו מהאי שלהם. הרוס עם רגשות אשמה ותודה, סנג'י הבטיח שאם הם ינצלו, הוא יעזור לזף לבנות את המסעדה הצפה כך שאילו שבים לא יהיו עוד רעבים. מיד אחרי זה, ספינה הופיעה והם ניצלו. בסופו של דבר הם בנו את וניהלו אל הבראטי, המסעדה הצפה היחידה בעולם. בגלל החויה הקשה שלו, סנג'י התחייב לא לסרב להאכיל כל מי שגווע ברעב, לא משנה עד כמה עני או רשע הוא יכול להיות. והוא גם יראה זעם גדול לכל אחד שמשאיר שאריות גדולות במיוחד.

החיים על הבראטי

על הבראטי, זף וסנג'י חלקו במערכת יחסים לא קלה שלעיתים קרובות מגיעה לריבים ומוחלפת בעלבונות. סנג'י תמיד קורא לזף "זקן טיפש" (קסה-ג'יג'י ביפנית) בעוד שזף בחזרה קורא לו ילד טיפש (קסה-גאקי ביפנית) ואומר שהבישול שלו גרוע. הוא התחיל לעשן מגיל 10, ממש בקצרה אחרי שהבראטי נוסדה, בניסיון להוכיח לזף את "גבריותו" לזף. הסצינה הזאת נכתחה מכל גירסה של האנימה.

עם כל זאת, סנג'י נשאר נאמן להבטחתו שהבטיח לפני 9 שנים, ומסכן את חיו בהגנת המסעדה שהוא עזר לבנות מאחיזתו של דון קריג ופיאטי הארמדה שלו. עם העזרה של מונקי די. לופי, הוא מצליח אבל הוא סירב לעזוב את מקומו בבראטי ולהפוך לטבח של לופי. בסופו של דבר, זף היה חייב להזכיר לו את החלום ששניהם חילקו: למצוא את הים האגדי, אוול בלו. בעודו מודה בדמעות לטרח הזקן על הכל, סנג'י הפליג עם לופי בכדי להחזירק את נאמי שחטפה את הגוינג מרי ועשתה את דרכה אל מבצרו של הפיראט איש-דג, ארלונג.

לאחרונה ראינו את סנג'י עוזר בבישול בפסטיבל של כובעי הקש ובעלי בריתם בוואטר 7 אשר בזבז להם כמעט את כל הבלי שלהם. בפרק 435 ראינו שהוא קיבל עליו פרס כספי בשווי 77 מליון בלי ואת הכינוי "שחור הרגל" כהשוואה למורו הרוחני זף אשר כונה "אדום הרגל". אבל סנג'י נחרד אשר ראה את את התמונה על פוסטר המבוקש שלו. המארין לא היו יכולים להשיג תצלום שלו (בגלל שהצלם שכח להוריד את המכסה מהעדשה) והם היו צריכים להשתמש בציור סקיצה גרועה שלו במקום. בעודם רואים את הפוסטר, כל טבחי הבראטי הביעו הערכה וגאווה שסגן השף שלהם נהיה פיראט מפורסם, מכריזים שמעכשיו והלאה, הם יראו את פוסטר המבוקש לו לכל לקוחותיהם.

יכולות

סנג'י הוא בעל אומנות לחימה חזקה במיוחד עם חוזק, מהירות וכח סבל על-אנושי. הוא חבר הצוות השלישי הכי חזק וכנופיית כובעי הקש אחרי זורו ולופי, אבל מתחרה במקום השני עם זורו. סנג'י שולט ב"רד-לג", סגנון לחימה אשר מרוכזת בעיקר בבעיטות ושימוש ברגליים, וכוח הרגל שלו חזקה מספיק בכדי לנפץ סלע ולהביס חיות מפלצתיות במכה אחת. הוא גם נראה כמאוד אקרובטי, משתמש בגילגולים ועמידות ידיים כשהוא נלחם.

"רד-לג" זה אומנות לחימה חסרת הגנות דימיונית אשר בקפידה משתמשת בחלק גוף תחתון ורגליים וקרב, אשר סנג'י לוקח את זה לאקסטרים לעיתים קרובות ומשאיר את הידיים בכיסים כשהוא נלחם. שם הסגנון נלקח משם הפיראט אדום הרגל זף (רד לג באנגלית), מורו הרוחני של סנג'י ומפתח סגנון הלחימה. "רד לג" מחזיקה במגוון של מתקפות מיוחדות, אשר פשוט באופן יוצא מן הכלל הם בעיטות חזקות. טכניקות אילו נקראות בצרפתית, ובאופן כללי מתיחסות למשחקי מילים של אוכל או לחלקים בגוף שסנג'י תוקף.

סנג'י הוא טבח ממוחה, מסוגל להכין כמעט כל סוג של אוכל ומחזיק בחוש חזק של אסתטיקת הבישול. זוהי גם הסיבה לסגנון הלחימה שלו: בכדי לחמוק מנזקים לידיים אשר עלולים לפגום בכישור הבישול שלו. למרות כל זה, סנג'י גם מיומן בלחימה עם סכיני מטבח, אשר השתמש בהם נגד וואנז, שף אשר משתמש בשיריון ראמן בקרב. הוא הצדיק את הפעולה בכך שהלחימה כללה שף המשתמש בהתקפות אוכל ושדה קרב היה במטבח, אז כלי מטבח היו נשקים הוגנים. ועם כל זאת, סנג'י יש כישרון לאסטרטגיות ולעיתים קרובות נמצאות פועלות בקרע בנפרד משאר הצוות בכדי לסכל את תוכניות האויב.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית